søndag den 8. august 2010

TIP: Du behøver ikke dobbeltamme

Dagens tip er indsendt til www.tvillingetips.dk  af
Helle Hansen, Nuuk


Jeg har oplevet, at jordemødre og andre har argumenteret meget for,at man skal dobbeltamme i stedet for at amme én af gangen.
På hospitalet startede jeg derfor med dobbeltamning, men er siden gået væk fra det. Det er ikke noget, man behøver gøre, bare fordi man har tvillinger.

For mig virker enkelt amning bedre fordi:
- Alle mine børn har spist meget hurtigt max. 15 min.
- Dobbeltamning er noget af et udstyrsstykke med puder og arrangeren af tvillingerne. Nøjes man med én, er det meget lettere at håndtere.
De vågner alligevel lige efter hinanden om natten, selv om det kun er en, der får mad af gangen.

Selv dobbeltammer jeg kun, hvis de begge er meget sultne på samme tid. Da de spiser hurtigt tager to amninger ikke meget længere tid end det ville gøre at stable puderne og få børnene arrangeret.

Så hvis dobbeltamning ikke virker for dig, så overvej at nøjes med en ad gangen.

 --
Du kan bidrage med tip til tvillingeforældre på www.tvillingetips.dk
Copyright tvillingetips.dk. Må ikke citeres uden kildeangivelse.

Ingen kommentarer: