fredag den 13. august 2010

TIP: Skriv dagbog og tænk positivt i svære tider


Dagens tip er indsendt til www.tvillingetips.dk af
Tina Rømer, Ølstykke

Jeg fødte mine tvillingedrenge 9 uger før tid, og efterfølgende fandt vi ud af, at de begge skulle igennem en operation, Niclas med en vaskulær ring (ekstra blodåre, der trykker på luftrøret) og Magnus havde et hul i hjertevæggen. Niclas var 26 dage ved operationen og Magnus var 5 måneder.
Det var en hård tid, men mit råd til andre i denne situation er: Snak med alle, der gider at høre på jer, tag imod hjælp fra andre, skriv dagbog, det gjorde jeg og gør stadig, de er nu lige knap 4 år.
Jeg har fået bearbejdet mange ting igennem at skrive dagbog.
Vores guldklumper er de mest livlige drenge i dag, selvom Niclas stadig bliver indlagt af og til.
Tænk positivt selv om tiden er svær, når man føder tvillinger meget før tid.
--
Du kan bidrage med tip til tvillingeforældre på www.tvillingetips.dk
Copyright tvillingetips.dk. Må ikke citeres uden kildeangivelse.

Ingen kommentarer: