lørdag den 6. april 2013

Fandt sin tvilling på YouTube

Det hele begyndte med en video på YouTube: Da  Anais Bordier, en fransk modestuderende, der bor i London, først så skuespillerinden Samantha Futerman i en tre minutters, humoristisk sketch,  var dt som at se på sig selv, fortæller hun til  ABC news.
Den sydkoreanskfødte pige var vokset op sopm enebarn, adopteret af en fransk familie, da hun var kun 3 måneder gammel. Men da hun så Futerman igen i filmen "21 & Over," vidste Bordier, at hun måtte undesøge dette sammentræf. Futerman er også sydkoreansk født, og er opvokset i New Jersey, og bor nu i Los Angeles.
Begge havde samme fødselsdag November 19, 1987. og de lignede hinanden som to dråber vand. "Ved første øjekast kun så jeg mit ansigt stirrede tilbage fra hendes profilbillede på facebook," fortæller Futerman. "Efter blot et par klik og en personlig besked fra Anais, vidste jeg, at jeg var ved at gå i gang med en rejse, som ingen andre havde vovet før ... Jeg var overbevist om, at denne pige var i virkeligheden min biologiske tvillingesøster."
Anais og Futerman forbandt sig gennem Skype, og forstod hurtigt, at de delte meget mere end udseende. Futerman skriver, at de begge har "en snoet sans for humor, kærlighed til ost, og  tilsyneladende også et Napoleon kompleks."
De to har nu lanceret en fundraising kampagne på Kickstarter, det populære crowdfunding websted, der hjælper med at lancere kreative projekter. Pengene vil blive bruge til at betale for en genforeningstur til Europa, en DNA-test, og til at dække et lille produktions team, der vil dokumentere deres rejse skridt for skridt. De har fået mere end 800 bagmænd, og rejst over $ 34,000 på bare to uger. De har stadig 15 dage mere til at gå.
Futerman tilbragte sin barndom langt væk fra Europa. Hun blev adopteret af en amerikansk familie, og flyttede fra Sydkorea til Verona, New Jersey, hvor hun voksede op med to ældre brødre. Nu er hun en skuespillerinde,  bor i Los Angeles, hvor hun har optrådt i tv-shows og film, herunder "Memoirs of a Geisha" og "21 år og derover," ifølge IMDB.
Nu er hendes egen livshistorie lyder som noget lige ud af Hollywood.
"Jeg har fået mulighed for at starte en ny rejse i livet. Én, der indeholder min første levende slægtning, og mit potentiale identisk match," siger Futerman i sin Kickstarter video. "Dette er vores historie. Hvordan det udfolder sig, jeg har ingen idé om, men jeg kan ikke vente med at finde ud af det."

Ingen kommentarer: